Code of Conduct
KODEKS DOBRYCH PRAKTYK
POLSKIEGO STOWARZYSZENIA OBSŁUGI ROLNICTWA
POLSOR
Podstawą Kodeksu Dobrych Praktyk POLSOR (Kodeks) jest poszanowanie obowiązujących przepisów prawa, przestrzeganie przyjętych norm etycznych oraz standardów zawodowych obowiązujących w branży zaopatrzenia rolnictwa.
Członkowie POLSOR przyjmują Kodeks w przekonaniu, że pomoże on podejmować decyzje w sprawach dotyczących całej branży.
MISJA POLSOR
Misją POLSOR jest reprezentowanie i wspieranie interesów zrzeszonych członków Stowarzyszenia prowadzących działalność handlową zgodnie z najwyższymi standardami przyjętymi w branży. POLSOR zapewnia swoim członkom wspólną platformę do wymiany poglądów, kontaktów oraz do podejmowania wspólnych działań w zakresie dozwolonym prawem.
WARTOŚCI POLSOR
POLSOR realizuje swoją misję, dbając w szczególności o:
- Przestrzeganie zasad współżycia społecznego.
- Krzewienie zasad uczciwej konkurencji.
- Integrację środowiska i wspieranie inicjatywy współpracy w obrębie branży.
- Poszanowanie prawa, w szczególności w zakresie:
- prowadzenia działalności handlowej wyłącznie produktami z legalnych źródeł,
- przeciwdziałania nieuczciwym i nieetycznym praktykom rynkowym, polegającym w szczególności na przejmowaniu pracowników czy klientów innego zrzeszonego członka
- przestrzegania procedury POLSOR w zakresie prawa konkurencji
- Przestrzeganie powszechnie uznanych norm moralnych i etycznych.
- Reprezentację członków przed władzami administracyjnymi i ustawodawczymi oraz obronę ich interesów.
- Wspieranie interesów członków poprzez inicjowanie/wspieranie działań lobbystycznych i legislacyjnych.
Sygnatariusze niniejszego Kodeksu zobowiązują się do:
- Regularnego uczestnictwa w zgromadzeniach i spotkaniach roboczych członków Stowarzyszenia.
- Współpracy w zakresie realizacji zadań i projektów ustalonych na zgromadzeniach/ spotkaniach członków oraz zarządu Stowarzyszenia.
- Wymiany istotnych dla stowarzyszonej branży informacji dotyczących zaobserwowanych nieprawidłowości, nowości, projektowanych zmian legislacyjnych.
- Zaangażowania w życie Stowarzyszenia m. in. poprzez sprawne reagowanie na komunikację od zarządu i dyrektora biura, istotne z punktu widzenia efektywnego przeprowadzanie ważnych dla członków inicjatyw.
Sygnatariusze Kodeksu:
- Ponoszą odpowiedzialność za oferowane produkty, a uzasadnione reklamacje zobowiązują się załatwiać szybko i fachowo, dbając o dobre imię branży.
- Rzetelnie informują klientów o jakości oferowanych produktów, sposobie ich używania oraz ryzyku związanym ze stosowaniem produktów poza wskazaniami.
- Nie oferują produktów niezarejestrowanych bądź pochodzących z nielegalnych źródeł.
- Uświadamiają klientów o ryzyku związanym z nabywaniem i używaniem produktów niezarejestrowanych lub pochodzących z nielegalnych źródeł.
- Posługują się wyłącznie legalnymi środkami informacji i reklamy.
- Dbają o środowisko naturalne.
ROZSTRZYGANIE SPORÓW
- Wszelkie spory, które mogą powstać w związku ze stosowaniem niniejszego Kodeksu, strony będę rozwiązywać polubownie.
PRZYSTĄPIENIE DO KODEKSU
- Przystąpienie do Kodeksu wymaga złożenia pisemnego oświadczenia wg wzoru stanowiącego załącznik do Kodeksu.
- Przystępując do Kodeksu, sygnatariusz zobowiązuje się do jego przestrzegania.